17 July 2010

~ My Family ~


Hurm...nie family aku kalu korang nak kenal..kami skang tinggal di kemaman..lama jugak dah kami stay sini..sejak abah join ngan Perwaja Steel (1984)..aku ader 4 beradik n aku yg sulung nyer..si angah (Noramzaiza) skang keja di Kuantan..dia dr start blaja lg dah duk sana..nanti insyaallah bln May (1 May 2010) angah aku nie akan jadi bini org dah..jodoh dia ngan org Ktn jugak..xpe lah dah sampai seru dia utk berumahtangga..

Pastu adik aku yg ke-3, si abang (Muhammad Izzat)..klu kat umah, aku nie selalu jugak r kena buli dek dia nie..skang ejat nie handle cc family kami (EZ.Com) yg di buka kat Tmn Semarak, Binjai..bakat dia dlm bidang IT tuh mmg aku respect lah..yer lah, dr dia buang masa, kurg² dgn handle bisnes nie dapat ajar dia jadi org yg berani amik risiko..then adik aku yg bongsu (Nur Najwa) nie kami panggil dia adik..baru jer start blaja di Kolej Komuniti Ktn..hope adik aku nie berjaya dlm bidang yg dia pilih..Insyaallah..



Abah aku (Razali Abas) tinggal lg setahun lebih utk pencen..skang dia still lg ngn Perwaja Steel..abah aku nie dr muda sampai skang x abis ngan keja..ini pun utk pencen nanti dah macam² yg dia dah pikirkan..pd dia, dia takkan duduk ngn duit pencen nyer sajer..so, dia dah planning utk bukak bisnes lain ngan family selain dr cyber cafe yg ader skang nie..itu lh abah aku..

Then ini kisah org yg dah lahirkan aku ke dunia nie..ma aku (Ramlah Omar) cuma seorg surirumah..jaga makan minum & pakai family nie..sorg yg agak kreatif dlm urusan umahtangga..umah kami takkan sunyi pasal hobi dia membebel..haha! ader jer lah mende dia nak leter klu benda tuh x kena di mata dia..pape, dia tetap my lovely mummy..hurm, nie lah serba sedikit pasal family aku..nanti aku continue lg.. =)





0 comments:

Post a Comment